Etikus marketing

A Szerencsejáték Zrt. tevékenysége, a szerencsejátékok szolgáltatása természetéből adódóan szoros bizalmi kötődést alakít ki és ápol a játékosokkal. A bizalom megőrzése szempontjából kimagasló jelentőségű a nemzeti lottótársaság etikus marketing és kommunikációs tevékenysége.

Ennek szabályrendszerét a Reklámetikai Kódexünk biztosítja 2010 óta, amely a jelenlegi hazai jogi és reklámetikai szabályoknál szigorúbb elvárásrendszer, betartásának ellenőrzését pedig független szervezetre, az Önszabályozó Reklám Testületre (ÖRT) bízta a társaság. Ezen túlmenően kommunikációs tevékenysége során vállalatunk a Magyar Reklámetikai Kódex gondozását is végző Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tagjaként annak ajánlásait is kötelezően elfogadja önmagára nézve. A Társaság minden tervezett reklámkampány anyagait előzetesen véleményezteti az ÖRT-tel.

A kódex legfontosabb előírásai:

  • őszinte, hiteles kommunikációt folytatunk a szerencsejátékokkal, illetve a tevékenységünkkel összefüggő, esetleges kedvezőtlen társadalmi hatásokkal kapcsolatban
  • kommunikációnk nem irányulhat sérülékenynek minősülő csoportokra, különösen a kiskorúakra
  • kommunikációnkban nem szerepelhetnek 18 évnél fiatalabbakat, és rájuk jellemző szubkultúra elemeit sem tartalmazhatják
  • tilos a gyermek-, illetve fiatalkorúak szerencsejátékban való részvételére ösztönző reklám
  • társaságunk által kínált játékokat soha nem a munkáért járó kereset alternatívájaként mutatjuk be
  • a reklámok nem ösztönözhetnek a játékosok anyagi lehetőségeit meghaladó költekezésre
  • kampányainkban nem jelenik meg olyan üzenet, hogy ha többet játszik valaki, többet is nyer
  • csak alacsony vagy közepes kockázatú, jól ellenőrzött játékokat reklámozunk
  • minden kommunikációs felületen megjelenik a felelős játék elve, a Maradjon játék felirat (hashtag) és a 18 éven aluliak tilalmát jelző ikon
  • tájékoztatás nyújtunk a prevenciós lehetőségekről a maradjonjatek.hu weboldalon.

A Kódexet és az abban foglalt kritériumokat a Szerencsejáték Zrt. nem csupán önmagára nézve tartja kötelezőnek, hanem minden, vele szerződéses kapcsolatban álló üzleti partnerétől maximálisan elvárja azok betartását, ezzel szavatolva, hogy termékei és szolgáltatásai teljes értékláncában maradéktalanul érvényesüljenek.